fredag 5. april 2013

Påske og kos :P

Vi har hatt den beste påsken på mange år. Sola skinte og det har vært fantastisk flott å være i Oslo i påska. Vi fikk gått mye på ski og vi vil minnes denne påsken med ett smil om munnen :)


 Men nå er påsken vel over, å konkuransen jeg var med på med påskekortene er ferdig - så nå kan jeg legge ut kortene jeg laget til påske.
Jeg vant desverre ikke.....Men da har jeg prøvd det :)  Så lærdommen er: Jeg har en laaaang vei å gå før jeg i det hele tatt kan være med på noe slikt.

Så da tenkte jeg dere kunne få titte på kortene jeg laget i forbindelse med påsken :



Motivet er ett digistempel fra Mo Manning som er fargelagt med Promarkers.
Det grønne papiret er embosset.
Jeg har ikke eggformet dies - så "eggene" ble klippet for hånd.
Sommerfuglen er en Martha Stewart punch.


Motivet er ett digistempel fra Mo Manning som er fargelagt med Promarkers.



To kort til i nesten samme mal. Jeg syns motivet er helt hærlig :)

Jeg er ingen verdensmester ennå, å jeg tror jeg burde vært på ett par pynte kurs. De gangene jeg har forsøkt å pynte med blomster, føles det feil. Jeg syns det blir så mye. Jeg må innrømme at jeg liker det rent og enkelt :)

Jeg er mottagelig for tips til forbedring - så legg gjerne igjen en konstruktiv tilbakemelding på kortene :)




8 kommentarer:

  1. De kortene er jo kjempe fine,flink er du :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Den beste kritikeren er vel min datter. Når hun likte de så godt at hun ville lage like - da varmer det ett mammahjerte :)

      Forresten er hun ett naturtallent! :)

      Slett
  2. Jeg synes kortene dine er vedig fine, og det ene fikk en stemme av meg :)
    Ha en fin og kreativ lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Jeg er litt fersk i faget - å er nok langt unna de som har holdt på i mange år. Men det er alltid koselig med positive tilbakemeldinger, for da får man lyst til å fortsette :)

      Slett
  3. Hei Embla :-)

    Synes du er for hard mot deg selv jeg!! ;-)
    Jeg og flere har trykket liker på kortene dine fordi vi så noe vi likte :-)Jeg syntes at påskeegg kortet ditt var kreativt og fint :-)
    Ser du begynte å lage kort høsten 2012 så da er du litt fersk i forhold til mange andre. Men vi har alle begynt et sted ;-) Synes så absolutt at du må fortsette å delta i konkurranser og utfordringer så lenge du synes det er kjekt!!

    Er jo mange som ikke vinner. Begge bidragene dine har "Likere", og ene bidraget ditt havnet på 5 plass blant 21 bidrag!!! Og det som ikke fikk stemmer (men "Likere") var i selskap med 5 andre bidrag...
    Nei stå på, og nyt gleden av kreativiteten din du, lag det slik du føler for og la utviklingen komme i takt med inspirasjonen du finner rundt om kring, og det som passer deg :-) Liker du det enkelt så lag det slik, og ikke press deg selv til å lage noe du ikke blir fornøyd med.

    Håper du ikke tar det ille opp at jeg skriver dette, for jeg gjør det fordi jeg også (og mange med oss)har vært der, og kjenner meg igjen i tankene dine.
    Husk at hobbyen skal være en glede for deg :-)

    Forøvrig finnes det massevis av inspirasjon og Tutorials rundt om kring i blogger og på nettet, samt læring via You Tube f.eks hvis det er noe spesielt du ønsker å lære, men ikke har tilgang på kurs i nærheten av deg :-)

    Legger meg som følger og gleder meg til å se hva du vil lage fremover :-)
    God helg :-)

    Klem, Astrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tilbakemelding :) Jeg setter stor pris på det.

      Jeg kommer nok ikke til å slutte å lage kort - da jeg syns det er gøy å sitte å pusle med noe og i kortverdenen er det så mange temaer og stadig nye spennende teknikker (har jeg lært etterhvert) :)

      Jeg er ikke akkurat helt knekt....skal endel til før jeg knekker og gir opp. Når jeg gir opp, er det ofte fordi jeg går lei....dvs da er det ikke spennende lenger. Å det håper jeg man ser på innlegget ellers - for smilet er med :)

      Du er hjertelig velkommen som følger på bloggen min :)

      Klem, Em :)

      Slett
  4. Trodde nok ikke du ville gi deg med kortlaging nei og så smiletegna, men det var bemerkningen om at du nå hadde prøvd det og kommentaren din "Så lærdommen er: Jeg har en laaaang vei å gå før jeg i det hele tatt kan være med på noe slikt." som fikk meg til å hive meg over tastaturet.... ;-) Lurte på å slette hele innlegget etterpå fordi jeg tenkte det kunne jo være skrevet i ironi det også, eller at du bare skrev det i en humoristisk vri. Ikke alltid like lett å tolke det skrevne ord når en ikke kjenner personen bak....hi hi hi
    Må jo bare le....skulle liksom "få deg opp igjen på hesten" jeg og oppmuntre deg til å bli med på flere konkurranser.
    Godt å høre at du ikke er helt knekt etter konkurransen .... *leeer*

    Ha en fin dag :-)

    Klem, Astrid

    SvarSlett
  5. Syns det var supert at du ikke slettet innlegget ditt :)

    Å du har helt rett - å tolke det skrevne ord er ikke alltid lett. Ironi og selvironi, humor og gjemt sorg kan lett gjemmes bak det skrevne ord - å kan lett misoppfattes. Det hele kommer an på den som leser - å ofte hvilken sinnstemning vedkommende er i :) Egentlig ett spennende tema :)

    Ha en flott vår og sommer

    Klem em :)

    SvarSlett

Det er koselig om du legger igjen noen ord når du er innom bloggen min :) Velkommen tilbake :)