torsdag 24. oktober 2013

DÅPSKORT

Jeg fikk bestilling på ett dåpskort av en venninne. Det syntes jeg var spennende - å hadde mange tanker i hodet i starten - å endte tilslutt på en eksplosjonsboks. Dette er resultatet:

Lokket: Motivet er ett Magnolia stempel som er fargelagt med Promarkers

Jeg valgte rosa som basis til en liten prinsesse

Jeg liker godt disse med fugler og kirsebærblomster

Arkene er ifra INKIDO

Innsiden av esken var ett lite dillemma. Det var ønsket ett etter annet å kunne legge ett smykke i. Jeg endte da med en boks. Jeg hadde også en tanke om svevende sommerfugler. Tenkte først å ha de svevende fra lokket - da med tråd som de hengte i...men tenkte at det ville floke seg. Det ville heller ikke ha den effekten jeg hadde tenkt. Så da måtte sommerfuglene komme fra bunnen. Prøvde meg frem med ståltråd og diverse andre metoder - men den jeg var mest fornøyd med var plast. Jeg klippet til plaststrimler som jeg festet i bunnen og så limte sommerfuglene på. Slik ble resultatet:

"flyvende sommerfugler"

Detalj "flyvende sommerfugler"































Inni lokket festet jeg ett søtt motiv jeg fant på nett

Så var det å legge inn tekster til dåpsbarnet. Da kom hun som skulle ha kortet med tekster og jeg fant på nettet. Rundt tekstene brukte jeg en Marianne Design dies slik atd et fikk en "blondelook".

Tekst 1

Tekst 2

Tekst 3

Tekst 4





























Slik ble det ferdige kortet inni:







Å utenpå: 





Håper dere likte kortet :) De som skulle ha det ble ihvertfall fornøyd, så da er jeg fornøyd :) 

1 kommentar:

  1. Nyyyyyyydelig, men hvor er den lille vognen du laget?
    Tove :)

    SvarSlett

Det er koselig om du legger igjen noen ord når du er innom bloggen min :) Velkommen tilbake :)